Poniżej znajduje się alfabetyczna lista witryn zapewniających dostęp do rzeczowej wiedzy z zakresu zarówno muzyki filmowej, jak i tej pochodzącej z gier video. Nie ma na niej żadnych blogów, sklepów z
Archiwum muzyki z gier napisanych na Atari XL/XE, która nigdy nie trafiła na
Informacje na temat logotypów poszczególnych wytwórni filmowych i telewizyjnych, z uwzględnieniem towarzyszącej jej muzyki. Niekiedy posiada bardzo szczegółowe informacje z niezwykle dokładnym ujęciem tematu, popartym oczywiście przykładami
DOOMWorld.com/classicdoom/info/music.php
Omówienie muzyki z gry DOOM. Zasługuje ona na oddzielną uwagę, gdyż prawdopodobnie są to najlepsze utwory MIDI jakie kiedykolwiek powstały. Dowodem potwierdzającym tą tezę są wciąż nowe już nie tylko pojedyncze remixy pojawiające się w Internecie, ale kolejne całe remix projekty ujmujące całość tej muzyki napisanej na początku lat 90-tych XX wieku przez Bobby Prince'a. Ponadto w roku 1997 ukazała się oficjalna
Szczegółowe recenzje i omówienia filmowych wydawnictw. Zawiera niestety dużo paplaniny i kontrowersyjnych ocen
Forums.FinalGear.com/top-gear-episode-songs
Dostarcza odpowiedzi na pytania z gatunku "co to była za piosenka w Top Gear trzy odcinki temu". A jeżeli jeszcze tego nie wiesz, to w tym telewizyjnym programie ma miejsce wyśmienita selekcja i prezentacja utworów ze świata muzyki filmowej właśnie
gh.FFShrine.org/soundtracks.php
Witryna umożliwiająca zapoznanie się z muzyką z gier, wliczając w to rippy, czyli muzykę powyciąganą z kodu źródłowego. Niestety od wielu już lat nie jakoś nie mogą się tam pojawić pewne stare, a wcale niezapomniane i wartościowe, pozycje
Witryna umożliwiająca zapoznanie się z muzyką z gier, wliczając w to rippy. Niestety od wielu już lat nie jakoś nie mogą się tam pojawić pewne stare, a wcale nie zapomniane, pozycje
Baza z muzyką nieobciążoną prawami autorskimi, udostępniania nawet dla komercyjnych przedsięwzięć. Kompozytor i
Strona pozornie nie pasująca do tej listy, bo będąca bazą danych nazwisk twórców gier. Jednakże do tychże twórców zalicza się także przecież kompozytorów, a ta witryna potrafi rozróżniać nie tylko ludzi pracujących nad obróbką dźwięku / muzyki od samych jej autorów, ale czasami rozróżnia także pomiędzy wersjami tejże gry na poszczególnych platformach [bo czasami takie róże wersje gry miały różnych kompozytorów]. Można powiedzieć, że jest to IMDb świata gier pomniejszony o blichtr i celebryctwo
Prowadzona jednoosobowo baza danych kumulująca wiedzę o muzyce z gier. Posiada minimum formy, ale zarazem maximum treści. Pomocna zwłaszcza przy ustalaniu, czym się różniła ścieżka dźwiękowa [tracklista] danej gry na poszczególnych platformach
Pokaźny zbiór zremixowanej muzyki z gier, obejmujący swoim horyzontem wszystkie platformy. Pomimo tego, iż same kawałki są tworzone przez "amatorów", to serwis sam w sobie prowadzony jest bardzo profesjonalnie. Aczkolwiek od czasów jego startu w roku 1999, serwis rozwinął się na tyle, że obecnie to nawet sami oryginalni kompozytorzy wychodzą do niego z kolaboracją, a której to wynikiem może być nawet publikacja oficjalnej
Baza danych zawierająca szczegółowe dane dotyczące fonogramów z zakresu muzyki filmowej. Baza ta zawiera nie tylko informacje dotyczące wydanych albumów [z niekiedy bardzo dokładnym rozróżnieniem poszczególnych wersji danej
Projekt zmierzający nie tyle do ocalenia przed zapomnieniem muzyki stworzonej swego czasu do gier, co to prezentacji jej w brzmieniu jak najbardziej zbliżonym do "oryginału". Bo jak wiadomo znawcom zagadnienia, czasami nawet posiadanie muzealnego sprzętu z danej epoki nie pozwala na odegranie muzyki w brzmieniu zamierzonym przez jej kompozytora- bo same pliki MIDI bez odpowiednich banków dają przekłamane rezultaty
Zapewnia odpowiedzi na pytania z gatunku "co to była za piosenka ze sceny w barze z filmu" o takim lub innym tytule. Dzięki wskazywaniu na konkretne momenty projekcji, bywa w tych kwestiach bardziej pomocna od IMDb oraz Wikipedii razem wziętych
Wiki.Xentax.com/index.php/Extraction_tools
Bardzo rzeczowy spis narzędzi służących ekstrakcji plików z gier, a więc także i muzyki z kodu źródłowego. Nierzadko takie samodzielne ich wydobywanie [a potem konwertowanie], jest jedynym sposobem umożliwiającym słuchanie utworów napisanych 25 lat temu, nigdy nie zgranych na