Oprawione Złote Płyty Winylowe
Muzyka Filmowa
Muzyczne Top 10
Filmowe Duety
Plagiaty I Cytaty
Everything Is A Remix
Strony O Muzyce
Złote Płyty

Everything Is A Remix

 

W dziale tym znajduje się alfabetyczny spis rozpoznanych przypadków, w których to dany kompozytor wykorzystał ponownie ten sam motyw czy melodię do ilustracji zupełnie innego dzieła; ale tylko zupełnie nowego, bo sequele czy prequele nie są tutaj w ogóle brane pod uwagę. Kwestią otwartą pozostaje zawsze to, czy dany twórca powtórzył się świadomie czy też po prostu z niepamięci [nie wiedząc po latach, iż już wcześniej napisał coś bardzo podobnego]. Jeżeli bierze się pod uwagę autorów mających w swoim portfolio dziesiątki filmów, które potem zamieniają się w setki wydanych płyt, albo weźmie się pod uwagę kilkadziesiąt lat pracy zawodowej skutkującej nawet kilkoma Złotymi i Platynowymi Płytami przyznanymi kompozytorowi przez branżę audio, to trudno winić tych kompozytorów zarówno w pierwszym jak i w drugim z możliwych przypadków. A w dodatku często to, co potem trafia na oficjalnie wydaną płytę, to jest zaledwie mniejsza część nagranego materiał, którego reszta została odrzucona czy to przez reżysera czy producenta danego obrazu. Daty podane przy poszczególnych pozycjach oznaczą rok ukazania się pierwszego wydawnictwa z muzyczną treścią z danego filmu [a więc nie są jednoznaczne z rokiem premiery samego filmu, czy też z faktyczną datą skomponowania lub nagrania samej muzyki]

muzyka filmowa

James Horner

 

Utwór: The Princess Pleads For Wallace's Life

Wydawnictwo: Braveheart Score

Rok: 1995

 

Utwór: Jake And Neytiri (Unused)

Wydawnictwo: Avatar Completed Score Disc 3

Rok: 2010

 

Mniej więcej w środku [ostatecznie] nieużytego w filmie Avatar kawałka "Jake And Neytiri" słychać coś podobnego do fletu- grającego taki sam motyw jak 15 lat wcześniej jakaś inna "piszczałka" na ścieżce dźwiękowej z Braveheart w utworze "The Princess Pleads For Wallace's Life". [Ten oryginalny track z został także powtórnie opublikowany pod zmienionym tytułem jako "Not Every Man Really Lives" w roku 1997, kiedy to miała miejsce premiera dodatkowego score z tego filmu na płycie o nazwie "More Music From Braveheart"]

muzyka filmowa

John Murphy feat. Underworld

 

Utwór: Adagio In D Minor: Sunshine (Promo Mix)

Wydawnictwo: Sunshine Promo Score

Rok: 2007

 

John Murphy

 

Utwór: Adagio In D Minor: Strobe

Wydawnictwo: Kick-Ass Score

Rok: 2010

 

Już nawet sam tytuł utworu z filmu "Kick-Ass" w wyraźny sposób wskazuje na pierwotne źródło tego kawałka muzyki

muzyka filmowa

John Murphy feat. Underworld

 

Utwór: Adagio In D Minor: Sunshine (Promo Mix)

Wydawnictwo: Sunshine Promo Score

Rok: 2007

 

John Murphy

 

Utwór: The Boathouse

Wydawnictwo: The Last House On The Left Score

Rok: 2009

 

Najpierw należy wysłuchać w całości utworu "Adagio In D Minor: Sunshine". [I jest tutaj nieistotne czy będzie to jego wersja Promo czy też ta z płyty oficjalnej, wypuszczonej z nieszczęsnym rocznym opóźnieniem w stosunku do premiery filmu w roku 2007]. A następnie przy słuchaniu "The Boathouse" należy zwrócić uwagę na momenty około 1:00 oraz 1:22. Można wówczas z łatwością wskazać wyraźne podobieństwa tych dwóch utworów, a zarazem wyznaczniki stanowiące styl Murphy'ego. A w razie wątpliwości, można też wysłuchać "wersji alternatywnej oryginału" pod tytułem "Adagio In D Minor: Kaneda's Death Part 2", opublikowanej na albumie "Sunshine Score" [czyli tym wydanym z opóźnieniem, bo w roku 2008]

muzyka filmowa

John Murphy

 

Utwór: In The House / In A Heartbeat

Wydawnictwo: 28 Days Later US Edition Score

Rok: 2002

 

Utwór: Big Daddy Kills

Wydawnictwo: Kick-Ass Score

Rok: 2010

 

O ile w przypadku powtórnego wykorzystania "Adagio In D Minor" wprost powołano się na materiał źródłowy, o tyle w przypadku "Big Daddy Kills" w tytule tego utworu nie pojawia się informacja sugerująca, że jest on inną wersją kawałka już istniejącego [z innego filmu]

muzyka filmowa

John Williams

 

Utwór: Out To Sea

Utwór: The Great Shark Chase

Wydawnictwo: Jaws 2000 25th Anniversary Edition Score

Rok: 1975

 

Utwór: Into The Trap

Wydawnictwo: Star Wars: Episode VI - Return Of The Jedi 1997 Special Edition Score

Rok: 1983

 

24 sekundowy motyw z "Out To Sea", zaczynający się na 1:50, został8 lat później [po dosyć dużym przyspieszeniu jego tempa] rozbudowany do całego utworu "Into The Trap". Ale oprócz tamtego fragmentu, także pierwsze 30 sekund "The Great Shark Chase" posłużyło potem do zbudowania muzyki słyszalnej w muzyce z VI Epizodu Gwiezdnych Wojen [tym razem z kolei po nieznacznym zwolnieniu tempa]

Można by się więc czepiać maestro Williamsa, że się zwyczajnie powtarza i nie było by to złośliwe krytykanctwo. Ale jednocześnie, ten sam fakt można ocenić zupełnie inaczej, bo pozytywnie; albowiem pokazuje on, jak sprawnym kompozytorem jest John Williams, skoro z dwóch dosyć starych fragmentów wyciętych z własnych kompozycji potrafił po paru latach stworzyć zupełnie nową [i to bardzo dobrą] jakość

muzyka z filmów i gier komputerowych

Wszelkie treści i informacje publikowane na stronie
Zlote-Plyty.pl
są własnością jej autorów i są chronione prawem
####################    © MMXX    ####################
Kopiowanie i rozpowszechnianie tych materiałów bez
zgody właścicieli serwisu będzie ścigane sądownie