W dziale tym znajduje się zestawienie utworów zawierających zadziwiająco podobne do siebie muzyczne frazy albo nawet wręcz melodie. Umieszczone tutaj są tylko te przypadki, w stosunku do których brakuje oficjalnych informacji wskazujących na to, że miał miejsce zaledwie [świadomy] cytat lub cover, lub że jest to w obu przypadkach jedynie interpretacja istniejącego motywu tak zwanego ludowego, będącego częścią muzycznej tradycji danej kultury. Nie są wliczane tu także takie przypadki takie jak remake czy sequel danego dzieła filmowego lub komputerowego, czyli kolejnych obrazów związanych z wcześniejszym dziełem, z którego pochodzi "nowa" [bo zmodyfikowana] muzyka. Ale ogólnie interpretacja, czy przypadki tutaj podane są świadomym plagiatem czy tylko przypadkową zbieżnością, pozostaje sprawą otwartą. Podane daty odnoszą się zawsze do roku ukazania się pierwszej
Utwór: "Bishop's Countdown"
Autor: James Horner
Wydawnictwo: "Aliens 2001 Deluxe Edition Score"
Rok: 1987
Utwór: "The Battle Of Yavin"
Autor: John Williams
Wydawnictwo: "Star Wars: Episode IV - A New Hope 1997 Special Edition Score"
Rok: 1997
W środkowej części "Bishop's Countdow" jest 15 sekundowy moment do złudzenia przypominający kulminacyjny moment Bitwy o Yavin IV z Gwiezdnych Wojen, w postaci wysadzenia Gwiazdy Śmierci
Utwór: "Dietz: Just Come Right In Here, Denise"
Autor: Stewart Copeland
Wydawnictwo: "Talk Radio / Wall Street Score"
Rok: 1987
Utwór: "Letters From Iwo Jima End Titles Part 2"
Autor: Kyle Eastwood feat. Michael Stevens
Wydawnictwo: "Letters From Iwo Jima Score"
Rok: 2005
Pierwsze trzy minuty utworu "Letters From Iwo Jima End Titles Part 2", brzmią tak jakby były drugą częścią nie napisów końcowych filmu Clinta Eastwooda, lecz jakby były dokończeniem początkowej i środkowej części utworu "Dietz: Just Come Right In Here, Denise", pochodzącego z filmu "Talk Radio" [a z którego to filmu muzyka została wydana na jednej
Utwór: "Evey Reborn"
Autor: Dario Marianelli
Wydawnictwo: "V For Vendetta Score"
Rok: 2005
Utwór: "Saving New York"
Autor: James Horner
Wydawnictwo: "The Amazing Spider-Man Completed Score"
Rok: 2012
Ostatnie 40 sekund środkowej części utworu "Saving New York", a przynajmniej to słyszane w wersji z
Utwór: "Leave No Man Behind"
Autor: Hans Zimmer
Wydawnictwo: "Black Hawk Down Score"
Rok: 2002
Utwór: "Roslin And Adama"
Autor: Bear McCreary
Wydawnictwo: "Battlestar Galactica Season 4 Score Disc 2"
Rok: 2009
Utwór: "City Of Isabel"
Autor: Vangelis
Wydawnictwo: "1492: Conquest Of Paradise Score"
Rok: 1992
Bear McCreary nagrał kawałek zawierający wiele elementów wspólnych z muzyczną ilustracją, której kompozytorem był Hans Zimmer. Także w kolejnych sezonach [nowej wersji] serialu Battlestar Galactica McCreary powracał do tego motywu, czyli wykorzystywał go więcej niż raz. Jednakże po wysłuchaniu "City Of Isabel" Vangelisa, słuchacz zauważy podobieństwa także do tego utworu instrumentalnego. Znaczyłoby to więc, iż zarówno Bear McCreary jak i Hans Zimmer dopuścili się co najmniej zapożyczenia ze ścieżki dźwiękowej filmu o Krzysztofie Kolumbie; no chyba, że Vangelis tylko wcześniej od tamtych dwóch kompozytorów wykorzystał jakąś starą ludową melodię
Utwór: "Iron Monger"
Autor: Ramin Djawadi
Wydawnictwo: "Iron Man Score"
Rok: 2008
Utwór: "Pursuit At Port Au Prince"
Autor: David Arnold
Wydawnictwo: "Quantum Of Solace Score"
Rok: 2008
Kawałek "Iron Monger" Djawadi w części 3:25-3:39 brzmi bardzo, ale to bardzo podobnie jak bondowe "Pursuit At Port Au Prince" na 2:43-3:03
Muzyka z filmu "Iron Man" była możliwa do odsłuchania z oficjalnie wydanej
Utwór: "Surrounded"
Autor: Nick Glennie-Smith
Wydawnictwo: "The Man In The Iron Mask Score"
Rok: 1998
Utwór: "The Rock Theme"
Autor: Nick Glennie-Smith feat. Hans Zimmer & Harry Gregson-Williams
Wydawnictwo: "The Rock Expanded Score"
Rok: 1996
Nick Glennie-Smith poszedł na łatwiznę i wykorzystał 2 muzyczne motywy przewodnie znane z jego wcześniejszego filmu. Filmu nad którego muzyką pracował sam, ale ostatecznie decyzją hollywoodzkich
Być może cały ten "Surrounded" to jest właśnie powód, dla którego wytwórnia filmowa wezwała na pomoc dwóch dodatkowych kompozytorów do pracy przy "The Rock", aby wyszlifowali pomysły Nicka- a ten z kolei wykorzystał tą swoją pierwotną wersję przy pracy nad jednym z późniejszych swoich zleceń. A dowodem empirycznym potwierdzającym taką tezę jest kawałek "The Rock Main Titles (Demo 1)" dostępny na
Ponadto innym motywem z "The Man In The Iron Mask", który potem znalazł się w "The Rock", jest to co słychać przez 10 sekund począwszy od 0:43 w utworze "King For A King"
Utwór: "The Rock Theme"
Autor: Nick Glennie-Smith feat. Hans Zimmer & Harry Gregson-Williams
Wydawnictwo: "The Rock Expanded Score"
Rok: 1996
Utwór: "Burn It All"
Autor: John Williams
Wydawnictwo: "Jurassic Park Completed Score Disc 2"
Rok: 1993
Po obejrzeniu filmu "The Rock" wystarczy posłuchać utworu Johna Williamsa "Burn It All", zwracając zwłaszcza uwagę na jego fragmenty 0:11-0:33, 2:15-2:22, 2:30-2:33 i 2:56-3:05 oraz na trąbkę sygnałową słyszaną na 4:45. Wszystkie te dźwięki trafiły potem do "Twierdzy" właśnie, przewijając się przez cały czas trwania jej projekcji w różnych miejscach i wariantach. Podobieństwa są tak uderzające, że nie wiedząc czego się słucha, można by nawet ocenić "Burn It All" jako jakieś demo muzycznych ścieżek z "The Rock"
Utwór: "Wander My Friends"
Autor: Bear McCreary feat. Lillis Ó Laoire, Bt4 & Ken Stacey
Wydawnictwo: "Battlestar Galactica Season 1 Score"
Rok: 2005
Utwór: "Leave No Man Behind"
Autor: Hans Zimmer
Wydawnictwo: "Black Hawk Down Score"
Rok: 2002
Ta pierwsza piosenka to jest właściwie cover tej drugiej. No a jeśli nie cover, to jak inaczej można to określić?